måndag 7 september 2009

Gillar att testa nya saker!




Jag är en sådan person som gärna testar nya saker! Blir egentligen rätt fort uttråkad om det alltid är samma saker som upprepas. När det gäller kortmakeriet blir det extra inspirerande när man får utforska nya tekniker och saker...kunde därför inte låta bli att köpa Enkaustik setet hos Altheasmix när jag såg det! Man målar med ett strykjärn och vaxkritor! Jag är ju nybörjare men jag tycker det är så kul! Här kommer två kort med bakgrunder som jag fått till med strykjärnet :)
Ni skulle sett vilka fantasifulla bilder mina barnbarn fick fram!

Tack för besöket!

12 kommentarer:

Cards By MI sa...

Jag blir alldeles betuttad i ditt tomtekort. Så ska ett julkort se ut. Helt underbart!
Kramen
Marie

(Favvis)Maria sa...

Wow.. himla snyggt tomte-kort!

Laila sa...

Sitter här och bara njuter... Okej, dregglar liiite då. ;-)
Så snyggt!

Britt-Marie sa...

Men oooooo - jisses!!!! Vilka vackra kort! Måste kolla igen :D

Tesa/Therese sa...

Wow, snälla berätta för mig hur man gör. Vaxkritor finns redan hemma hos mig. Tokgillar resultatet.
Kram

Dawn B. sa...

Birgit you don't even need to add a stamped image to your cards. The backgrounds could stand alone. REally great job.

mill@n sa...

Supersnyggt! Nya tekniker är kul, men dyrt!! ;o)

annkan sa...

Men, himmel vilka ljuvliga kort!!
Jaa, du bara fortsätter och fortsätter producera.. Och du gör det SÅ BRA dessutom!

Otroligt vackert!!!

Muffin sa...

Men jösses, så läckra! Båda två är fantastiska, vilka härliga effekter! :)

Charlotta sa...

Oh så läckert det blev !!! ursnyggt !

Glimmis sa...

Ah... nästan håller andan när jag läser om detta.... villa ha!!! älskar oxå nya tekniker och metoder.. ja bara att få testa ngt nytt. Detta såg juh hur spännande ut som helst. Sprang genast in till Altheas men det blev tvärnit när jag stötte på en så annorlunda sida... hm.. måste ge mig in igen å kika en gång till.

Ha det bäst. //Erica

Anki sa...

Korten är ju bara så snygga!!!
Mita försökte föklara för mig hur man gör, men trög som jag är så förstod jag inte riktigt. Får nog be henne visa någon gång.